PZ Cussons Ghana Limited (PZC.gh) 2005 Abridged Report

first_imgPZ Cussons Ghana Limited (PZC.gh) listed on the Ghana Stock Exchange under the Retail sector has released it’s 2005 abridged results.For more information about PZ Cussons Ghana Limited (PZC.gh) reports, abridged reports, interim earnings results and earnings presentations, visit the PZ Cussons Ghana Limited (PZC.gh) company page on AfricanFinancials.Document: PZ Cussons Ghana Limited (PZC.gh)  2005 abridged results.Company ProfilePZ Cussons Ghana Limited is a consumer goods company in Ghana which manufactures, distributes and sells electrical appliances and healthcare products such as soaps, cosmetics and pharmaceutical products. The company operates in 4 categories: personal care, home care, food and nutrition and electrical appliances. Personal care brands include Camel, Carex, Cussons Baby, Imperial Leather, Premier and Premier Cool and Robb. Brands in the electrical appliance range include Thermocool; the nutritional range includes Nunu and the home care range includes Morning Fresh. PZ Cussons Ghana Limited is a subsidiary of PZ Cussons (Holdings) Limited. PZ Cussons Ghana Limited is listed on the Ghana Stock Exchangelast_img read more

Orange Co. extends free PPE for small businesses; accepts residents’ applications…

first_img Free webinar for job seekers on best interview answers, hosted by Goodwill June 11 Please enter your comment! LEAVE A REPLY Cancel reply Save my name, email, and website in this browser for the next time I comment. From the Orange County NewsroomFree PPE for small businessesOn Wednesday June 24, Thursday June 25, and Friday June 26, 2020, Orange County Government will offer the opportunity for qualified small businesses to pick up a packet of free Personal Protective Equipment (PPE).This PPE kit will include 200 disposable facemasks, 15 cloth masks and 20 bottles of  hand sanitizer. This initiative aims to serve 10,000 Orange County small businesses with 2 million masks and 500,000 bottles of hand sanitizer.Online appointments are required to schedule a pickup. Please visit www.ocfl.net/PPE, and click on the small business registration link. You can then select the preferred pick up location and time.Appointments are available on all three dates, at all three locations listed below, but you must register for an appointment before you go.DATES: Wednesday – June 24 | Thursday – June 25 | Friday – June 26LOCATION 1: South Orange Youth Sports Complex – 11800 S Orange Avenue, Orlando, FL 32824LOCATION 2: West Orange Park – 150 Windermere Road, Winter Garden, FL 34787LOCATION 3: Downey Park – 10107 Flowers Avenue, Orlando, FL 32825For more information about the Community PPE Initiative visit www.ocfl.net/PPE.Orange CARES fundingOrange County’s team has streamlined the Orange CARES for Residents Program application process to require fewer documents. In addition, residents who have approved applications will receive direct payment.The next application opening will open Monday, June 22 at 8 a.m. and it will accept 20,000 applications. Residents who applied for the grant on June 8 & 9, 2020 will receive email updates by Friday, June 19 regarding their status.Visit www.ocfl.net/OrangeCARES for more information. TAGSCOVID-19Orange CARES FundingOrange County GovernmentPPEResidentsSmall Business Previous articleCuomo pondering 14-day quarantine for those arriving in New York from FloridaNext articleFlorida Medical Assoc. releases statement on usage of face coverings to prevent further spread of COVID-19 Denise Connell RELATED ARTICLESMORE FROM AUTHOR Support conservation and fish with NEW Florida specialty license plate center_img Please enter your name here Share on Facebook Tweet on Twitter The Anatomy of Fear Orange County distributes free PPE You have entered an incorrect email address! Please enter your email address herelast_img read more

Urgent need to guarantee public broadcaster’s independence

first_img Help by sharing this information News GeorgiaEurope – Central Asia Follow the news on Georgia Organisation March 8, 2013 – Updated on January 20, 2016 Urgent need to guarantee public broadcaster’s independence October 1, 2020 Find out more to go further News News Receive email alerts GeorgiaEurope – Central Asia July 20, 2020 Find out more Mounting pressure on Georgia’s media in run-up to elections At least five journalists attacked while covering Georgia’s election campaign News Concern about alleged plot to murder Georgian TV host RSF_en Read our previous statement on Georgia: “Media face many unknowns after tense election campaign” (1 October 2012)(Logo: GPB) Reporters Without Borders urges the Georgian authorities to carry out badly needed reforms to ensure the independence of the country’s public radio and TV broadcaster, GPB (Общественный вещатель Грузии).“The politically-motivated dismissals of recent weeks underline the urgency of the need to depoliticize the appointments of GPB’s executives and guarantee the independence of the radio and TV stations it oversees,” Reporters Without Borders said.“We fervently hope that the proposed broadcasting law that was recently submitted to parliament will provide the necessary guarantees. Journalists must be free to work without political interference in both public and commercial broadcast media. The presidential election next October makes this all the more urgent.”Georgia has had a president and prime minister from rival political coalitions since last October’s parliamentary elections, which were won by billionaire Bidzina Ivanishvili, a bitter opponent of President Mikheil Saakashvili. Political rivalry is now focused on next October’s presidential election, in which Saakashvili cannot run for another term.GPB director-general Georgiy Chanturiya was fired and replaced by Georgiy Baratashvili shortly after last October’s elections. On 28 February, Baratashvili fired news director Khatuna Berdzenishvili (Хатуна Бердзенишвили), who is said to be supporter of President Saakashvili’s National Movement.But then, on 4 March, Baratashvili was fired by GPB’s board of governors, of which the majority supports President Saakashvili. The governors are nominated by the president and appointed by parliament. Baratashvili has announced his intention to challenge his dismissal before the courts.All this has underscored the already glaring need to reform the way BPG functions. An NGO coalition called Media Advocacy Coalition recently submitted a draft broadcasting law to parliament and its representatives appeared before a parliamentary committee yesterday. The bill is due to come before the chamber in the spring.The proposed law would change the way GPB’s board of governors is appointed, so that it is not controlled by the ruling party. The number of governors would be cut from 15 to nine, of whom two would be appointed by the Ombudsman, three by the party or coalition with a parliamentary majority and three by the other parliamentary parties. The president of the public radio and TV broadcaster in the autonomous southwestern Republic of Adjara would automatically be the ninth governor. The proposed law also defines the powers of GPB’s board of governors and executive, and clarifies the conditions for hiring and firing executive and journalistic staff.GPB’s status was changed from state-owned to public in 2005 but in practice most of its funding still comes directly from the government’s budget. GPB currently consists of two TV stations and two radio stations.Georgia’s major commercial TV stations are also the subject of many disputes that are being accentuated by the elections. Ownership of Imedi TV, a station acquired by supporters of President Saakashvili in 2007, was restored to its original majority shareholder shortly after last October’s elections. The judicial authorities then began investigating alleged fraudulent asset transfers and money laundering involving Tbilisi’s mayor.In November, Prime Minister Ivanishvili said he was considering a merger between GPB and TV9, a commercial station launched by his wife earlier in 2012. He subsequently retracted.In such a polarized media landscape, the issue of transparent financing is crucial. Reporters Without Borders hopes that the proposed reforms will lead to progress in this area as well. The finance ministry revealed last month that, before the change in government, the three leading pro-Saakashvili TV stations – Rustavi-2, Imedi and PIK – had been spared substantial amounts in taxes.Georgia is ranked 100th out of 179 countries in the 2013 Reporters Without Borders press freedom index. June 18, 2020 Find out morelast_img read more

The Greek police must show journalists can trust it with their protection after one was murdered and another is threatened

first_img News April 29, 2021 The Greek police must show journalists can trust it with their protection after one was murdered and another is threatened RSF and 60 other organisations call for an EU anti-SLAPP directive GreeceEurope – Central Asia Condemning abusesProtecting journalists Organized crimeImpunity Greece’s new guidelines for policing protests threaten press freedom In the wake of a crime reporter’s execution-style murder in Athens on 9 April and last weekend’s report of death threats against another journalist, Reporters Without Borders (RSF) calls on the Greek police to take concrete steps to improve the safety of journalists and show them that they can rely on the police to protect them. RSF_en to go further June 2, 2021 Find out more Organisation News Two weeks after Star TV crime reporter Giorgos Karaivaz was gunned down outside his home, Kostas Vaxevanis, the owner of the newspaper Documento, reported on 24 April that he had grounds for believing he was also the target of a “murder contract.” Like Karaivaz, Vaxevanis has also done a great deal of investigative reporting on the police and corruption in Greece.Karaivaz had investigated a group of criminals and police officers who were allegedly extorting money from nightclubs in exchange for protection, while Documento recently covered a case of police corruption.And like Karaivaz, Vaxevanis had personally investigated the decision to provide controversial TV presenter Menios Fourthiotis with police protection, which was withdrawn after it was reported that the threats against Fourthiotis had been staged. Suspected of links with the murder contract against Vaxevanis, Fourthiotis was arrested on 27 April on a charge of “criminal conspiracy.”Despite the Greek prime minister’s promise of a “swift investigation” into Karaivaz’s murder, the authorities have so far simply established that it was linked to the organized crime circles about which he reportedly had sensitive information. They have also identified the person who threatened him but have not linked that person to the murder.“It is essential that the Greek police show that they can be trusted and that journalists can rely on them for their protection,” said Pavol Szalai, the head of RSF’s EU and Balkans desk. “A pre-condition for this is the swift identification of the perpetrators and instigators of the Giorgos Karaivaz murder. Thorough investigations must also be ordered into his and Kostas Vaxevanis’s revelations about corruption within the state apparatus, and the harassment of reporters in the field must end at once.”A recent increase in journalists’ mistrust of the Greek police has been fuelled not only corruption suspicions but also by the police violence and arbitrary arrests to which reporters have been subjected while covering protests or stories linked to migrants. The citizen protection minister’s adoption of new national guidelines for policing the streets has also fuelled a widespread feeling that press freedom is under threat.In the story reporting that he was the target of a murder contract, Vaxevanis said, “the last thing I would do would be to contact the police.” Although the interior minister has confirmed taking measures for his protection, Vaxevanis says he lives “in a corrupt state that cannot be trusted.” Other journalists reached by RSF after the Karaivaz murder made similar comments, and referred to “the lack of interest on the part of institutions in protecting journalists.”Reportedly shot multiple times outside his Athens suburb home by a man on the back of a motorcycle, Karaivaz is the second journalist to have been murdered in Greece in the past 11 years. Socrates Giolias, a journalist who investigated corruption and ran privately-owned Radio Thema 98.9 FM, was also gunned down outside his home in July 2010. Claimed by a far-left group, the murder is still unsolved.Greece is ranked 70th out of 180 countries in RSF’s 2021 World Press Freedom Index. center_img News February 2, 2021 Find out more GreeceEurope – Central Asia Condemning abusesProtecting journalists Organized crimeImpunity Use the Digital Services Act to make democracy prevail over platform interests, RSF tells EU Receive email alerts Follow the news on Greece Help by sharing this information News Louisa GOULIAMAKI / AFP December 2, 2020 Find out morelast_img read more

Guest Opinion | PUSD’s Investigation Responding to Roosevelt Whistle-blowers Covers Up Cheating Rather than Uncovering It – Part 2

first_imgHome of the Week: Unique Pasadena Home Located on Madeline Drive, Pasadena When Juan Ruelas was its principal in 2011, Roosevelt Elementary School lost its Blue Ribbon School nomination because it was caught cheating on student testing. Pasadena Unified School District Superintendent Brian McDonald justified ignoring the Madison Elementary School community by appointing Ruelas as Madison’s Principal because of Ruelas’ supposed solid educational accomplished in improving Roosevelt test scores. With continuing resistance to Ruelas’ appointment as Madison’s Principal, the question lingers as to whether the 2011 investigation – which was prompted by anonymous whistle-blowers – was a good faith PUSD investigation that uncovered all of the cheating. Or was the investigation intended to cover-up all but a tiny fraction of the cheating?In Part 1 of this series, we discussed the indirect evidence that the Roosevelt cheating investigation was a cover-up rather than an investigation intended to uncover all cheating because: (1) The unexplained disappearance of the Roosevelt investigation records warrants concluding that they have disappeared because they would reveal that the investigation was a cover-up. (2) The Sierra Madre Elementary School cheating investigation reveals a pattern of investigations designed to cover up cheating, not to uncover it, because it occurred at the same time, because it was overseen by the same administrators, because records survive of it, and because the surviving records show that it was designed to cover-up more widespread cheating than PUSD admitted occurred.We promised that a Roosevelt whistle-blower would surface at last Thursday nights’ PUSD Board meeting and that in this part-2 we would discuss the implications of direct evidence of Roosevelt cheating that has not been admitted to by PUSD.Whistle-blower Mary Hanson’s observation of 2010 cheatingMary Hanson is a former Roosevelt teacher whose sworn testimony was presented at Thursday’s PUSD Board meeting. Hanson acknowledged that she was one of the Roosevelt teachers who sent anonymous emails blowing the whistle on Roosevelt’s cheating on tests – one to the PUSD Board in May, 2011, another to the California Department of Education in August, 2011, and a third to the CDE again in January 2012. Their whistle-blowing caused the 2011 investigation that ultimately admitted there were test irregularities concerning three second-grade students during Roosevelt’s 2011 STAR testing.Hanson’s sworn testimony about Roosevelt cheating was 2010 cheating, not the 2011 testing concerning which PUSD admits there was some cheating. Hanson’s declaration indicates that she directly observed a Roosevelt employee in May 2010 changing answers on test booklets. Her testimony also provides indirect evidence of two kinds of 2010 Roosevelt cheating: (1) One of her students who was taken out of her class in May 2010 for testing by Roosevelt’s testing coordinator obtained such a high score that she believes it could only be because of cheating. (2) Most of the Roosevelt teachers who discussed cheating with her in 2010 already knew or believed that Roosevelt’s testing administration involved cheating.Hanson’s testimony about 2010 Roosevelt cheating during Ruelas’ first year as Roosevelt principal is consistent with both statistical evidence suggesting unadmitted 2010 cheating and opportunities for unadmitted 2010 cheating.As reflected by the graph, Roosevelt’s API test scores jumped dramatically during Ruelas’ first Roosevelt year in 2010 – from an average of 796 to 831. Such sharp jumps often indicate test cheating and warrant further investigation by erasure detection testing to ascertain whether the changes from wrong-to-right answers significantly exceed the norm. See U.S. Department of Education’s 2013 “Testing Integrity Symposium: Issues and Recommendations for Best Practice,” pp. 9-10. But 2010 was the middle of the 3-year CDE suspension of erasure detection testing, so the opportunity for cheating by simply erasing and changing test booklets such as Hanson observed was available to be exploited by any administrator who knew there would be no erasure detection testing.Library Coordinator Kyurklyan’s observation of 2011 cheatingHakop Kyurklyan was a Library Coordinator at Roosevelt during the May 2011 testing who read his sworn testimony to the PUSD Board Thursday night. Kyurklyan testified that Ruelas pressed him into proctoring a 2nd grade class where he directly observed the teacher coaching students – the teacher was both walking around the classroom during testing pointing to test questions and doing the same thing when students attempted to turn in test booklets. Kyurklyan’s testimony is that he discussed that coaching with the teacher herself, with several other teachers, and with Ruelas.Kyurklyan testifies he was interviewed by a private investigator hired by PUSD and that he told the private investigator about what he observed. Kyrurklyan’s observations alone indicate that Roosevelt’s 2011 cheating involved significantly more than the three 2nd grade students in a single classroom admitted to by PUSD. Kyruklyan’s declaration indicates that 2nd grade teacher Patricia Pinto and probably others were also interviewed; Pinto was subsequently paid more than $57,000 in hush money. As we pointed out in Part-1, erasure detection testing should have been but was not used on tests in a class at Sierre Madre Elementary School in 2011 where there were indications of more cheating than PUSD admitted. The 2011 Roosevelt investigation records have been lost, destroyed, or stolen, but, since the same administrators were over both the 2011 Sierra Madre and 2011 Roosevelt investigations, it is probable that PUSD did no erasure detection testing at Roosevelt, just as it did none at Sierra Madre.More statistical evidence: the 2011 3rd grade class test scoresAfter the Hanson and Kyurklyan declarations were read Thursday night, Skip Hickambottom discussed with the PUSD Board the following chart which tracks the regression of scores with the 2011 Roosevelt 3rd grade class.Hickambottom made the point that the statistical data underlying this chart is consistent with substantial cheating with 3rd grade classes in 2011 – i.e., extremely high scores followed by precipitous drops as the class became the 4th and 5th grades. This evidence tends to indicate that there was uninvestigated cheating in 2011. The probable reasons that the high scores could not be repeated in 2012 and 2013 are that (1) Roosevelt got caught cheating in 2011 and had to be more careful beginning in 2012 and (2) the CDE’s reinstituting erasure detection testing in 2012 deterred the teacher-coaching and booklet-alteration cheating testified to by Hanson and Kyurklyan.Part-3:How does PUSD enforce silence?Hanson’s direct observation of uninvestigated 2010 cheating, Kyurklyan’s direct observation of significantly more Roosevelt cheating than just 3 students in 2011, and the 3rd grade regression statistics are strong evidence that Ruelas’ high test scores at Roosevelt were driven by extensive cheating. That evidence adds to the evidence discussed in our previous Part-1 Op-ed.Most of this information has been readily available and called to the attention of the PUSD Board and administration, but somehow nothing has been done about it? Why? In Part-3 to this series, we will explore how PUSD enforces silence about the corruption from a cover-up-cheating culture.Skip Hickambottom and Dale Gronemeier are local civil rights attorneys; they represent Madison parents, teachers and community members who are demanding that PUSD reopen the investigation of cheating at Roosevelt during the time Ruelas was Principal. The Hanson and Kyurklyan declarations are available upon request to the attorneys’ assistant Marcela Sanchez at [email protected] 3 recommended0 commentsShareShareTweetSharePin it Make a comment Get our daily Pasadena newspaper in your email box. Free.Get all the latest Pasadena news, more than 10 fresh stories daily, 7 days a week at 7 a.m. More Cool Stuff Name (required)  Mail (required) (not be published)  Website  Opinion & Columnists Guest Opinion | PUSD’s Investigation Responding to Roosevelt Whistle-blowers Covers Up Cheating Rather than Uncovering It – Part 2 Opinion piece by DALE L. GRONEMEIER and SKIP HICKAMBOTTOM Published on Monday, March 28, 2016 | 1:06 pm Subscribe First Heatwave Expected Next Week Business Newscenter_img Community News Your email address will not be published. Required fields are marked * EVENTS & ENTERTAINMENT | FOOD & DRINK | THE ARTS | REAL ESTATE | HOME & GARDEN | WELLNESS | SOCIAL SCENE | GETAWAYS | PARENTS & KIDS Pasadena Will Allow Vaccinated People to Go Without Masks in Most Settings Starting on Tuesday Community News Herbeauty6 Lies You Should Stop Telling Yourself Right NowHerbeautyHerbeautyHerbeauty9 Hollywood Divas Who Fell In Love With WomenHerbeautyHerbeautyHerbeautyCreative Ways To Burn Calories That Require Little EffortHerbeautyHerbeautyHerbeauty6 Trends To Look Like A Bombshell And 6 To Forget AboutHerbeautyHerbeautyHerbeautyNutritional Strategies To Ease AnxietyHerbeautyHerbeautyHerbeautyFinding The Right Type Of Workout For You According AstrologyHerbeautyHerbeauty faithfernandez More » ShareTweetShare on Google+Pin on PinterestSend with WhatsApp,Virtual Schools PasadenaHomes Solve Community/Gov/Pub SafetyCitizen Service CenterPASADENA EVENTS & ACTIVITIES CALENDARClick here for Movie Showtimes Top of the News Pasadena’s ‘626 Day’ Aims to Celebrate City, Boost Local Economy last_img read more

Sister of missing Mary Boyle calls for independent inquiry into the case

first_img Sister of missing Mary Boyle calls for independent inquiry into the case Previous articleMinister predicts new water charges regime will end public angerNext articleCouncil expected to pass Budget for 2015 today News Highland By News Highland – November 18, 2014 The sister of Mary Boyle has reiterated her call for an independent inquiry into her disappearance almost 40 years ago.Mary was six when she went missing while visiting her grandparents’ home in Cashelard, Ballyshannon on March 18 in 1977.Her sister Anne claims that Mary may have been about to reveal a secret which caused her to come to harm.Journalist Gemma O’Doherty says Anne is not happy with the Garda investigation into her sister’s disappearance – she spoke earlier on the Shaun Doherty Show: Google+ Nine Til Noon Show – Listen back to Wednesday’s Programme Pinterest Facebook Twitter WhatsApp LUH system challenged by however, work to reduce risk to patients ongoing – Dr Hamilton Facebookcenter_img WhatsApp Twitter Guidelines for reopening of hospitality sector published Homepage BannerNews Almost 10,000 appointments cancelled in Saolta Hospital Group this week Google+ Pinterest GAA decision not sitting well with Donegal – Mick McGrath RELATED ARTICLESMORE FROM AUTHOR Calls for maternity restrictions to be lifted at LUH last_img read more

Weather warnings in place across 12 counties

first_img Pinterest Derry draw with Pats: Higgins & Thomson Reaction Previous articleWoman charged for contravening Health Protection Regulations in NINext articleGardai warn of Department of Justice scam email News Highland By News Highland – October 4, 2020 Facebook News, Sport and Obituaries on Monday May 24th FT Report: Derry City 2 St Pats 2 WhatsApp Pinterest Twitter Twitter Two weather warnings are in place across 12 counties with strong winds and heavy rain hitting the country.The status yellow alerts cover parts of the midlands, east and north-west, and are in place throughout the day.Met Eireann says gusts of up to 100kmph can be expected and there’s also a risk that some rivers could burst their banks.Forecaster Andrew Doran Sherlock says the poor conditions will affect many counties:Audio Playerhttps://www.highlandradio.com/wp-content/uploads/2020/10/Weather-sun1pm.mp300:0000:0000:00Use Up/Down Arrow keys to increase or decrease volume.center_img DL Debate – 24/05/21 AudioHomepage BannerNews Google+ Facebook Harps come back to win in Waterford RELATED ARTICLESMORE FROM AUTHOR WhatsApp Weather warnings in place across 12 counties Google+ Important message for people attending LUH’s INR cliniclast_img read more

Man with Moville address refused bail due to ‘Brexit chaos’

first_imgHomepage BannerNews Facebook Nine til Noon Show – Listen back to Monday’s Programme Man with Moville address refused bail due to ‘Brexit chaos’ Previous articleMeath Manager expects to meet a stronger DonegalNext articleClarity sought over delays in social housing for Stranorlar MD News Highland By News Highland – March 29, 2019 Pinterest Facebook Twitter Pinterest WhatsApp Google+center_img A District Judge in the North has warned that he will not be granting bail to anyone who has an address in the Republic of Ireland due to the chaos surrounding Brexit.Judge Barney McElholm was speaking at Derry Magistrates Court the case of a man who was extradited from the Republic after he failed to turn up for an assault and affray case dating back to 2014.32 year old John Paul McGowan of Mill Glen, Moville who was charged with assault and causing affray of September 19th 2014 was extradited on the morning of his court appearance.A police officer opposed bail, telling the court a warrant had been issued for the defendant previously after he failed to answer his bail and that in November last he had been arrested on foot of a European Arrest Warrant and extradited this week.An application for bail to an address in the Republic was lodged but, referring to Brexit Judge McElholm said: “There is one major problem with that word, I am not even going to say, in that no one knows what will happen.The judge said nobody has a plan and that he could not countenance granting bail to addresses in the Republic.He said it applies to all cases and addresses he may have accepted in the past.McGowan was remanded in custody to appear again on April 4. Arranmore progress and potential flagged as population grows Twitter Google+ Loganair’s new Derry – Liverpool air service takes off from CODA Important message for people attending LUH’s INR clinic News, Sport and Obituaries on Monday May 24th RELATED ARTICLESMORE FROM AUTHOR Community Enhancement Programme open for applications WhatsApplast_img read more

Emigration in emperor penguins: implications for interpretation of long-term studies

first_imgSite fidelity is an important evolutionary trait to understand, as misinterpretation of philopatric behavior could lead to confusion over the key drivers of population dynamics and the environmental or anthropogenic factors influencing populations. Our objective was to explore the hypothesis that emperor penguins are strictly philopatric using satellite imagery, counts from aerial photography, and literature reports on emperor penguin distributions. We found six instances over three years in which emperor penguins did not return to the same location to breed. We also report on one newly-discovered colony on the Antarctic Peninsula that may represent the relocation of penguins from the Dion Islands, recently confirmed as having been abandoned. Using evidence from aerial surveys and the historical literature, we suggest that emigration may have been partly responsible for the population decline at Pointe Géologie during the 1970s. Our study is the first to use remote sensing imagery to suggest that emperor penguins can and do move between, and establish new, colonies. Metapopulation dynamics of emperor penguins have not been previously considered and represent an exciting, and important, avenue for future research. Life history plasticity is increasingly being recognized as an important aspect of climate change adaptation, and in this regard our study offers new insight for the long-term future of emperor penguins.last_img read more

10 Companies You’ve Never Heard Of Control More Than 50 Of The Biggest Restaurant…

first_imgBrinker InternationalFacebook/Chili’s Brinker International owns Chili’s Grill & Bar and Maggiano’s Little Italy. Previously, the company has owned chains including Romano’s Macaroni Grill, On the Border, and Corner Bakery Cafe. Yum Brands Golden Gate Capital Focus BrandsHollis Johnson/Business InsiderFocus Brands is the franchisor and operator behind Carvel, Cinnabon, Schlotzsky’s, Jamba Juice, Moe’s Southwest Grill, Auntie Anne’s, McAlister’s Deli, and Seattle’s Best Coffee.The company is owned by private-equity firm Roark Capital, which is reportedly considering an IPO for Focus Brands in 2019. Roark’s portfolio expands beyond food and beverage, with stakes in companies such as Anytime Fitness and Drybar, as well as Inspire Brands, another restaurant-centric company.Inspire Brands Yum Brands owns KFC, Pizza Hut, and Taco Bell.“We don’t need to do an acquisition to build scale. We already have a scale,” David Gibbs, Yum Brands’ president and chief financial officer, told Business Insider in December.Gibbs says he believes scale is becoming increasingly important. For example, the company’s scale helped make possible its deal with GrubHub, in which Yum Brands purchased a $200 million stake in the delivery company.“That’s why you’re seeing so many other companies go out and try to acquire new concepts just to try and build their own scale,” Gibbs said.Read more: The company behind Taco Bell, KFC, and Pizza Hut hasn’t been caught up in the restaurant industry acquisition spree — yet. Here is what the president is looking for.Restaurant Brands International Restaurant Brands InternationalHollis Johnson/Business InsiderRestaurant Brands International is the parent company of Burger King, Tim Hortons, and Popeyes.“In the past, you’ve seen us be opportunistic,” executive chairman Daniel Schwartz said in a call with investors on Wednesday, regarding the company’s acquisition strategy. “We’ve acquired three incredible brands that we think have great global growth potential.”Going forward, Schwartz said that Restaurant Brands International would consider acquiring other “iconic” brands with significant long-term growth potential.Read more: Burger King’s parent company is rumored to be considering buying Papa John’s. Here’s what the chairman says he looks for in a brand. Darden RestaurantsHollis Johnson/Business InsiderDarden Restaurants is the Orlando, Florida-based company that owns eight chains, including Olive Garden, LongHorn Steakhouse, and Cheddar’s Scratch Kitchen.“Really, nothing has changed in the last 40 years with dining,” Darden CEO Gene Lee said in a presentation in January.“With all the technological advancements, if you think about it, we’re still basically doing the same thing,” Lee continued. “I don’t see in the next 10 years any dramatic changes other than a continued transparency with what you’re serving people. And, I think, you are going to have to be a little bit more convenient for them.”Read more: The CEO of Olive Garden and LongHorn Steakhouse’s parent company reveals what the company looks for in an acquisition — and it’s not a trendy fast-casual chain or a ‘technologically advanced experience’JAB Holding JAB HoldingHollis JohnsonOne of the most massive food-and-beverage giants is JAB Holding, the investment arm of the secretive Reimann family. JAB owns chains including Krispy Kreme, Panera, Caribou Coffee, Au Bon Pain, and Pret A Manger, as well as Keurig Dr. Pepper and bottled-water brand Core.Read more: The European company that owns Panera and Krispy Kreme has quietly acquired a new bottled-water company in its quest to create a beverage empire Focus Brands Golden Gate CapitalHollis Johnson/Business Insider Brinker International Bloomin’ Brandscenter_img Yum BrandsHollis Johnson/Business Insider Bloomin' BrandsFacebook/Outback SteakhouseBloomin’ Brands is the parent company of Outback Steakhouse, Carrabba’s Italian Grill, Bonefish Grill, and Fleming’s Prime Steakhouse.In 2018, activist investor Barington Capital Group encouraged the company to spin off or sell some of the chains to focus on Outback Steakhouse. Inspire BrandsHollis JohnsonIn September, Inspire Brands announced it would be acquiring burger chain Sonic for $2.3 billion, including debt. The deal follows Inspire Brands — which already owned Arby’s — closing on a deal to acquire Buffalo Wild Wings and Rusty Taco earlier in 2018.“We like brands that are great brands, that have gone through a period of great success, and maybe in a temporary period with a little bit of a challenge, where there’s an opportunity to come in and get it back on a path,” Inspire Brands CEO Paul Brown told Business Insider at the time.Inspire Brands is majority-owned by Roark Capital.Read more: Arby’s former CEO is building a fast-food empire Jollibee Foods Corporation FacebookTwitterCopy LinkEmailShare Golden Gate Capital owns Bob Evans and California Pizza Kitchen, and it holds a majority stake in Red Lobster. The holding company’s portfolio also includes Eddie Bauer, Pacific Sunwear of California, and Next Model Management. 10 Companies You’ve Never Heard Of Control More Than 50 Of The Biggest Restaurant Chains In The Worldby Yutong Yuan and  Katie Taylor for Business Insider Ten companies control more than 50 of the biggest names in the chain restaurant business, from Panera to Burger King.As it becomes more expensive to run a restaurant, more chains are consolidating under mega-companies.Here is a look at who actually owns some of the biggest names in the restaurant business.Your favorite fast-food chain may not be exactly what it seems.While chains like Burger King, Taco Bell, and Olive Garden have name recognition, many of the biggest brands in the restaurant business are actually owned by mega-companies. These holding companies and private-equity firms often invest in or own a number of brands, in and outside of the restaurant industry.As costs rise, the scale is increasingly crucial in the restaurant business.“If you can take it and spread the cost across 8,400 restaurants versus 3,600 restaurants … there’s an inherent advantage in that,” Paul Brown, the CEO of Arby’s, Sonic, and Buffalo Wild Wings parent company Inspire Brands, recently told Business Insider.Read more: Inspire Brands CEO reveals his plans for Buffalo Wild Wings’ comeback, Sonic’s expansion, and more acquisitionsHere is a look at which companies actually own some of the biggest names in the restaurant business: In addition to its namesake Jollibee, Jollibee Foods Corporation has also invested in American chains such as chef Rick Bayless’ Tortas Frontera and Smashburger, which JFC acquired in 2018. JFC additionally serves as an international franchisee for a number of brands, including Dunkin’ Donuts and Burger King. Jollibee Foods CorporationHollis Johnson Darden Restaurantslast_img read more